L’Oficina del Consumidor del Consell assumeix competències d’arbitratge i control de mercat

15 d'abril de 2009

El dimecres dia 15 d’abril va tenir lloc l’acte de signatura del conveni de delegació de competències en matèria de consum entre el director de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Jordi Anguera, i el president del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez. A partir d’ara, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Consell agafarà dues noves competències: la gestió de l’arbitratge i el control del mercat.

Segons Anguera, a través d’aquest conveni el Consell Comarcal “passa a la primera divisió en temes de consum i assoleix totes les competències que pot atorgar la Generalitat”.

Pel que fa a la gestió de l’arbitratge, s’oferirà la possibilitat de resoldre problemes dels consumidors des de la comarca sense necessitat d’arribar a la justícia. Això es fa a través de la designació d’un tribunal independent de l’administració que garanteix resolucions igual de fermes i vàlides que les que garanteix un tribunal de justícia. Pel que fa al control del mercat, des del Consell es vetllarà pel compliment de la normativa de consum fent, entre d’altres, una gran tasca informativa entre l’empresariat. 

Per poder assumir les noves competències l’ACC ha duplicat els recursos econòmics destinats anualment a la comarca del Ripollès. Segons Enric Pérez, “aquesta ampliació econòmica i de recursos ens permetrà donar un millor servei al consumidor i també dotar als comerços d’un valor afegit a través d’una bona pedagogia”.  

L’Oficina del Consumidor ja fa temps que funciona a l’ens comarcal fent tasques d’informació i formació i oferint serveis de mediació. Des d’aquí s’atenen entre 250 i 300 peticions anuals en forma de consultes, reclamacions, denúncies i queixes. La majoria estan relacionades amb problemes de telefonia, seguides per temes de compres.

Compartiu-ho amb: