El Ripollès finalitza la seva promoció als mercats de Barcelona amb una bona valoració

19 de maig de 2011

L'acció promocional Km0 Costa Brava Pirineu, on participava el Consorci Ripollès Desenvolupament i Vall de Núria, va finalitzar aquest cap de setmana passat al mercat de la Concepció de Barcelona, després de passar pels de la Boqueria i la Sagrada Família. A través d'un estand propi Ripollès Desenvolupament va donar a conèixer productes propis com la Coca del Ripollès, atractius turístics com el nou Museu Etnogràfic de Ripoll, Terra de Comtes i Abats, Vall de Núria o la xarxa de senders Itinerànnia. Els interessats van ser molts i la valoració, per tant, és molt positiva. Ara s'espera que aquests impactes directes al públic barceloní es converteixin en nous visitants al Ripollès.

Els dies 12, 13 i 14 de maig, el Consorci Ripollès Desenvolupament i Vall de Núria van fer promoció dels principals atractius turístics de la comarca al Mercat de la Concepció de Barcelona en una mostra de turisme, gastronomia i activitats lúdiques. Per tal de captar l'atenció dels visitants del mercat es van fer tractaments de vinoteràpia i tallers infantils de contrast dels sabors, entre altres.

També hi va haver un taulell de venda de productes de les comarques gironines que va tenir molt bona acollida. Entre tots els productes, es va vendre la Coca del Ripollès de l'Associació de Petits Elaboradors Agroalimentaris del Ripollès.

Com a novetat també es va donar a conèixer el nou Museu Etnogràfic de Ripoll, inaugurat el mes de març passat, el nou fullet de turisme actiu amb més de 100 propostes per gaudir de la muntanya: l'excursionisme d'alta muntanya, caminades amb raquetes de neu, esquí de muntanya, ciclisme de carretera, BTT, escalada, alpinisme…. També es va promocionar el Centre d'Interpretació del Mite del Comte Arnau a Sant Joan de les Abadesses del Producte Turístic Terra de Comtes i Abats.

El material turístic que va tenir més bona acollida entre els visitants va ser el nou mapa turístic del Ripollès, la guia de serveis turístics i agroalimentaris 2011 i el fulletó de la Vall de Núria. També es va repartir molta informació per fer senderisme per les 20 rutes de la xarxa de senders Itinerannia al Ripollès.

El cap de setmana anterior, concretament els dies 6 i 7 de maig, el Consorci Ripollès Desenvolupament i Vall de Núria van fer promoció al Mercat de la Sagrada Família de Barcelona. Allà es van servir tastets gastronòmics de diferents col·lectius de les comarques de Girona i l'Aula d'Hostaleria del Ripollès va portar-hi tastets de Rodó Vedella de Ramaders del Ripollès.

Per tal de captar l'atenció de les famílies es van fer diversos tallers infantils: taller de conservació d'anxoves de l'Escala, taller de flors, taller de moneders amb hulé per anar al mercat i el taller per aprendre a fer cal·ligrafia medieval de l'Scriptorium de Ripoll, tal com ho feien els monjos copistes del Monestir de Santa Maria de Ripoll al llarg dels segles X, XI i XII. Aquest taller va tenir molt bona acollida i va ser un bon reclam per promocionar l'Scriptorium i el nou Museu Etnogràfic de Ripoll.

L'acció promocional Km0 Costa Brava Pirineu de Girona està organitzada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona. La participació del Ripollès en aquestes accions ha estat possible gràcies al finançament a parts iguals entre Vall de Núria i el Pla de Dinamització del Producte Turístic Terra de Comtes i Abats.

Més informació: notes de premsa del Consorci Ripollès Desenvolupament sobre el mercat de la Sagrada Família i el mercat de la Concepció

Compartiu-ho amb: