La xarxa de senders Itinerànnia genera un impacte de 3,3 milions d’euros al territori

Portada » Notícies » Noticies » La xarxa de senders Itinerànnia genera un impacte de 3,3 milions d’euros al territori

La xarxa de senders Itinerànnia genera un impacte de 3,3 milions d’euros al territori

Publicat el

L’estudi d’impacte econòmic generat, durant el 2014, per agències especialitzades en senderisme a la xarxa Itinerànnia constata un increment del 3,5% en relació al 2013.
Un estudi ha permès quantificar la xifra de negoci que ha suposat per a les comarques de la Garrotxa, el Ripollès i l’Alt Empordà els clients europeus que, durant el 2014, han vingut atrets pel senderisme a la xarxa de senders Itinerànnia.

L’informe es basa en el preu dels paquets turístics, calculant les despeses generades en alimentació (en cas que no estigui inclosa en l’oferta), el comerç i les compres. Per al 2014, l’import estimat a partir del preu dels paquets turístics analitzats és de 2.712.302 euros mentre que la despesa destinada a alimentació és de 232.443 euros i 406.845 euros corresponen a la despesa realitzada en el sector comerç. Per tant, en total, l’impacte generat per Itinerànnia és de 3.351.590 euros, una xifra que suposa un creixement del 3,5% en relació al 2013.

L’estudi ha posat de manifest un gran increment dels productes senderistes: al 2014 s’han comercialitzat 133 propostes, 42 més que al 2013. Aquest augment ha detectat un gran nombre de nous operadors i agències receptives que durant aquest 2014 han posat productes al mercat, moltes de les agències que estan sorgint, són catalanes i estan apostant per vendre directament al client final internacional. Un fet que permetrà que l’impacte econòmic creixi, ja que les comissions que es paguen a aquest tipus d’empreses repercutiran en el propi territori i no en països estrangers.

Un total de 4.946 persones ha contractat durant el 2014 alguns dels productes senderistes analitzats, s’han realitzat 21.020 pernoctacions i es calcula que l’estada mitjana a les tres comarques ha estat de 4,25 nits.

El perfil d’usuari d’aquest tipus de productes turístics és una persona de més de 55 anys, de nacionalitat majoritàriament anglesa, francesa i holandesa, amb un nivell d’estudis elevat i poder adquisitiu mitjà-alt, que té interès per la tradició i el patrimoni local i una sensibilitat i respecte pel medi ambient, recorren el territori caminant i se’ls proporciona un servei de transport d’equipatges d’un allotjament a l’altre. La coordinadora d’Itinerànnia, Adriana Ramon, ha explicat que “aquest estudi no inclou el turista de proximitat que s’interessa més pel senderisme, com una activitat a fer durant les seves vacances”. La web d’Itinerànnia (www.itinerannia.net) ha registrat un augment de visites del 13,33% respecte a l’any 2013 i l’APP d’Itinerànnia que es va posar en marxa la Setmana Santa de l’any passat ja ha tingut 2.600 baixades.

Dels accessos a la pàgina web d’Itinerànnia, més de la meitat consulten les propostes d’itineraris creades específicament per aquest col·lectiu que fa senderisme com a una activitat més de la seva estada a la comarca. Un altre dels indicadors dels usuaris de la xarxa senderista són els que compren els mapes editats per l’Editorial Alpina. Segons Adriana Ramon, “basant-nos en un estudi de la pròpia editorial, cada mapa venut suposa 25 persones caminant pel territori. Per això, estaríem parlant d’uns 65.000 usuaris al 2014”.

Compartiu-ho amb:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someonePrint this page