El Consell Comarcal del Ripollès, a la segona posició de Catalunya en notificacions electròniques per habitant

3 de novembre de 2016

Seguint amb la voluntat d’agilitzar els tràmits i digitalitzar-los per optimitzar temps i reduir la despesa en paper, el Consell Comarcal del Ripollès aposta decididament per l’administració electrònica. Una mostra n’és el fet que el tercer trimestre del 2016, aquesta institució s’ha convertit en el segon ens comarcal de Catalunya que més notificacions electròniques per habitant ha emès a través del servei e-NOTUM, del consorci Administració Oberta de Catalunya.

En concret, la institució ripollesa ha emès catorze notificacions electròniques per cada mil habitants, xifra amb la qual està empatada amb els consells comarcals de la Selva i el Pallars Sobirà. En aquesta classificació, per davant l’ens de cooperació municipal del Ripollès només s’hi situa el Consell Comarcal de la Conca de Barberà. Si ens fixem en la mitjana de notificacions emeses pels 32 consells que utilitzen el sistema, que és de dues per cada mil habitants, es constata com la corporació ripollesa la multiplica per set.

Analitzant aquesta informació amb xifres absolutes, veiem com la nostra, tot i ser una comarca poc poblada, se situa en la desena posició amb 355 notificacions electròniques. Així, en aquesta matèria es posiciona per davant de territoris amb més pes demogràfic com el Vallès Occidental, el Baix Llobregat o el Gironès.

L’e-NOTUM és un servei gratuït que permet notificar actes administratius (resolucions, decrets, notificacions per a contractació, notificacions de sancions de trànsit, convocatòries d’òrgans col·legiats, etc) i comunicacions per mitjans electrònics, amb totes les garanties jurídiques que estableix la normativa vigent. Els ciutadans també el poden fer servir mitjançant un certificat digital o una contrasenya d’un sol ús que s’envia per correu electrònic o per SMS.

En la mateixa línia d’optimitzar recursos i reduir la despesa, el Consell Comarcal del Ripollès està implementant progressivament el funcionament per mitjà d’expedients electrònics. Aquesta acció també permetrà reduir cada cop més l’ús del paper en l’activitat de l’administració.

Compartiu-ho amb: