Les obres de la via verda entre Sant Pau i Sant Joan, a punt de començar

10 de juny de 2017

El president del Consell Comarcal del Ripollès, Joan Manso, ha acompanyat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font; l’alcaldessa, Dolors Cambras, i l’alcalde de Sant Joan de les Abadesses, Ramon Roqué, a la presentació del projecte de via ciclista que connectarà aquests dos municipis l’any que ve. Manso ha felicitat totes les parts implicades en aquest projecte i ha manifestat: “Ni en el millor dels somnis ens hauríem pogut imaginar que Setcases estaria relligat amb Gombrèn per una via verda”. En aquest sentit, ha posat en relleu que un projecte com la via ciclista del Ter “aplega un pilot de municipis” i que això “en una comarca de 25.000 habitants dóna moltes oportunitats econòmiques i de promoció turística”.

 

3.2 3

 

L’alcaldessa de Sant Pau de Segúries ha qualificat de “gran satisfacció” el fet de poder anunciar l’execució d’una obra que considera que ha de servir com a “eix conductor del territori” i vincular tota l’oferta turística del municipi com és el cas, per exemple, de la via romana del Capsacosta. Alhora, ha posat de manifest que tot plegat contribuirà a fer “que Sant Pau deixi de ser un lloc de pas i sigui de parada i estada”.

De la seva banda, Ricard Font ha anunciat que els primers treballs començaran aquest mes. Aquest és un dels trams de la via ciclista del Ter que desenvolupa el departament de Territori i Sostenibilitat per donar continuïtat a l’actual Ruta del Ferro i del Carbó (Ripoll – Sant Joan de les Abadesses)fins a Setcases. El secretari ha destacat que aquesta obra suposa “un esforç d’inversió per part de la Generalitat” i ha reconegut “l’esforç dels municipis per concretar els projectes”.

Pel que fa a l’alcalde de Sant Joan de les Abadesses, Ramon Roqué, ha insistit en la idea que la via verda “ha de donar impuls econòmic”. Així mateix, i atesa la dificultat tècnica del tram, ha agraït l’esforç del departament de Territori per licitar una infraestructura, segons ha dit, “amb garanties”.

 

A la presentació també hi ha estat present l’alcalde de Camprodon, Xavier Sala. En el seu cas ha destacat que “aquest és un projecte que referma el caràcter turístic del nostre territori i que persegueix tenir una vall on tothom pugui viure i treballar”. “Poder anar des de la costa Brava fins al Pirineu amb bicicleta és un èxit”, ha reblat. També ha intervingut Albert Gómez, president del Consorci de les vies verdes de Girona, que ha posat de manifest la coherència en què treballen la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i els municipis en matèria de vies ciclables i ha destacat que l’execució del tram entre Sant Joan i Sant Pau suposa una millora important per afegir seguretat a les rutes de Pirinexus.

 

EL TRAÇAT

La via ciclista entre Sant Joan de les Abadesses i Sant Pau de Segúries tindrà una longitud de 7,3 quilòmetres i comportarà una inversió total d’uns 2,3 milions d’euros. Es divideix en dos trams:

· Nucli de Sant Joan de les Abadesses – camí del pont del Reixac: Té una longitud de 2,3 quilòmetres i una amplada de 3 metres. Discorre al llarg del marge esquerre del riu Ter i en paral·lel a la C-26, tot creuant diversos torrents mitjançant quatre passarel·les. El tram que passa per l’interior de la Colònia Llaudet es desenvoluparà en el marc del projecte d’urbanització d’aquest sector. Els treballs, amb un pressupost d’1,1 milions d’euros començaran aquest mes i tindran una durada de sis mesos.

·  Camí del pont del Reixac – Sant Pau de Segúries: Suma una longitud de prop de 5 quilòmetres; entre el camí del pont del Reixac i el camí del pont de Perella transcorre per camins ja existents al marge dret del riu Ter, per la qual les actuacions es concentraran al tram entre el camí del pont de Perella i Sant Pau de Segúries, paral·lel al marge esquerre del Ter, que serà de nova construcció i comportarà l’execució de 4 passeres per salvar el riu Ter i els recs de Can Barrera i Quatrecases Es preveu licitar les obres a inicis de la tardor, amb un cost d’1,2 milions d’euros, per tal que el tram entri en servei el 2018.

Paral·lelament, el Departament de Territori i Sostenibilitat té en execució les obres del tram comprès entre Camprodon i Llanars, amb una longitud d’1,7 quilòmetres i una inversió de 300.000 euros. L’entrada en servei d’aquest tram de la via ciclista del Ter està prevista per aquest estiu.

 

LA VIA CICLISTA DEL TER

La via ciclista del Ter, un cop completada, tindrà uns 26 quilòmetres de longitud i discorrerà en un entorn molt sensible ambientalment i paisatgística: la capçalera del Ter, envoltada de prats i boscos, amb nuclis urbans singulars. A més de donar continuïtat a la via verda de la Ruta del Ferro i del Carbó, entre Ripoll i Sant Joan de les Abadesses, connectarà amb la via cicloturística Pirinexus, que utilitza un tram d’enllaç per accedir a la ruta del Carrilet (Olot – Girona), a Sant Joan de les Abadesses i a Camprodon.

El 2018, un cop entri en servei el tram fins a Sant Pau de Segúries, segons ha anunciat Ricard Font, s’impulsarà la continuïtat del tram entre aquest municipi i Camprodon per enllaçar amb el tram que ja estarà en servei entre Camprodon i Llanars. A partir de 2019 es treballarà en la continuïtat des de Llanars fins a Vilallonga del Ter i, el 2020, fins a Setcases.

Compartiu-ho amb: