El consell comarcal reformarà la planta baixa per millorar i fer més accessible l’atenció ciutadana

16 de febrer de 2018

El Consell Comarcal del Ripollès guanya volum com a centre administratiu acollint més serveis, més personal i per tant, atrau més ciutadans. Actualment, les gestions de cara el públic es fan a diferents plantes de l’edifici i en diferents despatxos, la qual cosa és feixuga per molts ciutadans, especialment els de més edat.

Per aquest motiu i, d’aquí a pocs dies, començaran unes obres de reforma de la planta baixa. Evidentment, significaran una gran millora pel que fa a eficiència en el funcionament de l’administració i l’atenció ciutadana i, sobretot, un gran avanç en accessibilitat. Alhora, també permetrà millorar l’espai de treball dels empleats del Consorci de benestar social del Ripollès.

Amb la reforma, la planta baixa es convertirà un espai diàfan que donarà lloc a una gran àrea integral d’atenció ciutadana, amb dos taulells centrals d’acollida des d’on es distribuiran les persones a taulells especialitzats, per exemple, per fer sol·licituds d’ajuts de transport i menjador escolar, demanar certificats electrònics, fer gestions de l’oficina de Consum, pagaments del servei de recaptació, tràmits de l’Agència Tributària Catalana, inscripcions a cursos del Consorci per a la normalització lingüística o gestions del Consorci de benestar social del Ripollès, entre altres. D’aquesta manera, les plantes superiors es reservaran únicament a gestió administrativa interna.

La reforma, dissenyada pels Serveis tècnics del mateix consell comarcal, preveu vuit taulells d’atenció personalitzada, quatre despatxos tancats, una sala de reunions i dos nous lavabos adaptats a persones de mobilitat reduïda. Actualment el projecte és en fase de concurs.

Compartiu-ho amb: