El Consell Comarcal del Ripollès comença el compte enrere per deixar de treballar en paper

Publicat el

Formacions administració electrònica empleats

Amb l’objectiu d’aconseguir més eficàcia en la gestió i la tramitació, facilitar la relació del ciutadà amb l’administració i avançar cap a una major sostenibilitat ambiental, el Consell Comarcal del Ripollès ja ho té tot a punt per iniciar la implementació del sistema de gestió d’expedients electrònics. Aquesta eina, la compra de la qual s’ha adjudicat recentment, permetrà deixar de treballar amb carpetes físiques i paper per passar a funcionar únicament amb fitxers informàtics.

L’Oficina d’administració electrònica i transparència del consell comarcal treballa a ple rendiment des de fa mesos per elaborar el pla de desplegament del gestor d’expedients electrònics, acabar d’implementar totes les eines per a la tramitació electrònica i formar el personal de la institució i dels ens adscrits.

Tota aquesta feina prèvia permet que durant el tercer trimestre de l’any es posi en marxa el gestor d’expedients electrònics, s’implementin tots els procediments de treball que això implica i, finalment, l’any 2019 comenci sense que es creïn nous expedients en paper. Si bé tota la tramitació interna es farà informàticament, la llei permet que els ciutadans puguin seguir relacionant-se amb l’administració amb paper i seguiran tenint el dret a rebre les notificacions oficials també en paper. Això no serà així, en canvi, pel que fa a la relació amb les empreses. De fet, ja està plenament implantat el sistema de factura electrònica i totes les contractacions públiques ja es fan amb el sistema Sobre digital 2.0.

Paral·lelament, l’esforç en la digitalització de l’administració en el sentit més ampli ha desembolcat en el fet que el web de l’ens comarcal sigui el vuitè més ben valorat d’entre els dels 42 consells comarcals de Catalunya pel portal Infoparticipa. Aquest projecte, impulsat pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona, avalua la qualitat de les bones pràctiques de la comunicació pública local a Catalunya.

 

206 CERTIFICATS DE FORMACIÓ

Amb la finalitat concretament de preparar l’equip humà de les administracions de la comarca davant d’aquest repte, l’Oficina d’administració electrònica i transparència del consell comarcal ha desplegat un pla de formació complet. Durant cinc setmanes, s’han fet formacions de nivell avançat de diverses eines i programari.

D’una banda, s’han impartit classes per treure el màxim profit de les darreres prestacions del programari d’ofimàtica: processament de textos, full de càlcul, gestor de correu electrònic, gestor de bases de dades i l’entorn del sistema operatiu. De l’altra, s’ha treballat les prop de trenta eines de tramitació electrònica que el consorci Administració oberta de Catalunya (AOC) posa a l’abast del consell comarcal i els ajuntaments. Això inclou sistemes de relació amb ciutadans i empreses (notificacions, facturació, finestreta única..), d’identitat digital i signatura electrònica, de transparència i govern obert (seu electrònica i portal de transparència), d’acompanyament en la transformació digital, de contractació, d’intercanvi de dades entre administracions, de gestió documental i de registre, tant d’entrada com de sortida.

Aquestes sessions formatives organitzades pel Consell Comarcal del Ripollès han anat dirigides a tot el personal de l’ens, així com dels organismes adscrits i el personal de tots els ajuntaments de la comarca. Entre totes les formacions s’han expedit 206 certificats acreditatius d’aprofitament.

Compartiu-ho amb:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someonePrint this page