Els diputats Palma i Canet demanen des del Consell el consens del territori per agilitzar els tràmits de les variants

6 d'abril de 2009

Els diputats al Congrés Montserrat Palma (PSC) i Francesc Canet (ERC) s’han reunit aquest dilluns dia 6 d’abril al matí amb el president del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez, i les alcaldesses de Ripoll i Campdevànol, Teresa Jordà i Núria López respectivament, per planificar el treball que cal fer des del territori per agilitzar el procés de construcció de les variants de Ripoll-Campdevànol i Olot.

La trobada, que ha tingut lloc a la seu del Consell Comarcal del Ripollès, ha servit, segons Enric Pérez, per “agrair la feina feta pels dos diputats a Madrid i per mirar com ens hem de coordinar a partir d’ara per intentar minimitzar els terminis marcats des del Ministeri de Foment”. Una coordinació que en el cas del Ripollès ha de passar pel consens entre els tres ajuntaments afectats, Ripoll, Sant Joan de les Abadesses i Campdevànol.

Els dos diputats, que també han estat a l’ajuntament d’Olot, s’han posat en contacte amb els alcaldes de la Garrotxa i el Ripollès per oferir-se com a portaveus de les demandes del territori cap a Madrid per tal que es tinguin en compte en els estudis informatius de les variants. Segons Palma, “el gran repte és demostrar que es pot defensar el territori, defensant també el dret a tenir unes bones comunicacions”. Per fer-ho, segons Canet, “és clau la unitat d’acció política i també el fet de respectar els terminis per poder donar opció al territori a dir-hi la seva”. Pel que fa als terminis, Francesc Canet i Montserrat Palma s’han mostrat confiats a poder agilitzar-los si s’aconsegueix aquest bon consens.
Els dos diputats al Congrés també han anunciat que gestionaran una trobada amb la Direcció General de Carreteres perquè els alcaldes puguin aportar-hi les propostes del territori.

Recordem que el 17 de març passat el Ministeri de Foment va licitar la redacció dels estudis informatius per al nou traçat de la N-260 entre Olot i l’enllaç de la C-38 i per al condicionament del tram C-38-Ripoll-Campdevànol, de les C-26 i la N-152.

Compartiu-ho amb: