Gran acollida del ‘blogtrip’ Pirineu de Girona

5 d'octubre de 2011

Més de 10 milions d'impressions a Twitter i aconseguir ser el Trending Topic de viatges el divendres 30 de setembre. Aquests són dos dels primers resultats del blogtrip del Pirineu de Girona que, durant la setmana passada, va portar deu blocaires de viatges de prestigi internacional a descobrir la Cerdanya, el Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà. Al Ripollès van poder fer barranquisme i senderisme, van anar a Vall de Núria i a buscar bolets per, posteriorment, degustar-los a la Fonda Xesc, van descobrir el monestir de Ripoll i van gaudir d'una ballada de sardanes en el marc de la festa major de Setcases. Tot plegat sota l'organització de l'Àrea de Turisme del Consorci Ripollès Desenvolupament.

La darrera setmana, del dilluns 26 de setembre al dilluns 3 d'octubre 2011, un grup de 10 blocaires de primer nivell mundial, opinadors de viatges referents a Internet a nivell internacional (alguns tenen més de 100.000 lectors mensuals del seu bloc), van participar en el primer blogtrip Pirineu de Girona, organitzat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

Donant suport al Patronat, el Consorci Ripollès Desenvolupament va col·laborar i gestionar el blogtrip durant els dos dies, 28 i 29 de setembre, que els blocaires van estar al Ripollès i va donar suport econòmic a l'acció a través del Pla de Dinamització del Producte Turístic Terra de Comtes i Abats.

Algunes de les activitats que van fer al Ripollès van ser barranquisme al Barranc del Freser, senderisme per la xarxa de senders Itinerannia (del Collet de les Barraques a Fontalba), van visitar la Vall de Núria amb el cotxe saló i van gaudir d'una sortida a cavall. Van anar a buscar bolets a Gombrèn amb en Xesc, propietari de la Fonda Xesc (1 estrella Michelin), el qual els va fer un show-cooking i un menú degustació de bolets. El guia monjo Fra Benet els va fer la visita al Monestir de Ripoll, van poder conèixer els dos gegants de Ripoll i van gaudir de l'encant de la festa major de Setcases, on van aprendre a ballar sardanes.

Aquesta és segurament l'acció promocional més important que s'ha fet mai del Pirineu de Girona, una acció global que ha arribat a tot el món a través de la xarxa. Algunes dades ens ajuden a valorar l'acció: el divendres 30 de setembre l'acció promocional va ser Trending Topic de viatges (TT al wanderlisting) mundial, això vol dir que del que més es parlava a la xarxa era la nostra destinació. Es varen superar els 10 milions d’impressions a Twitter i el més important està per arribar. Els blocaires han viscut experiències que han transmès a l'instant a la resta del món a través dels tweets i dels seus blocs.

Encara no es pot valorar la totalitat de l'acció, ja que en els propers mesos, els blocaires aniran escrivint posts als seus blocs i articles a diversos mitjans. En aquest sentit, la cobertura mediàtica de l'experiència al Ripollès va ser molt important: ACN (Agència Catalana de Notícies), TV3, Agència EFE, Diari de Girona, etc.

 

Més informació: nota de premsa del Consorci Ripollès Desenvolupament

Compartiu-ho amb: