El Consell s’adhereix a la campanya de dinamització comercial i turística “Fes la bossa”

7 d'octubre de 2013

El Consell Comarcal del Ripollès dóna suport a la dinamització comercial dels municipis de la comarca. Per això aquest migdia s'ha adherit a la campanya de dinamització comercial impulsada per la Cambra de Comerç de Girona, la Diputació i el Patronat de Turisme "Fes la bossa, escapa't i emociona't". També s'hi ha adherit aquest matí el municipi de Sant Joan de les Abadesses. El president del Consell, Miquel Rovira, fa una crida als altres 18 municipis de la comarca perquè s'hi sumin.

El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadaler i el president de l'ens comarcal del Ripollès, Miquel Rovira, han signat el conveni amb la presència del delegat de la Cambra al Ripollès, Joan Vilalta.

“Fes la bossa, escapa’t i emociona’t” està impulsada per la Cambra de Comerç de Girona amb la col·laboració de la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i vol implicar entitats socials i econòmiques, ajuntaments, consells comarcals, associacions de comerciants i petits comerços utilitzant una estratègia de promoció que combina noves tecnologies, com és la geolocalització, amb els sortejos d’experiències i escapades de cap de setmana.

A través del web corporatiu de la campanya, www.feslabossa.cat, flexible i tecnològicament avançat, els ajuntaments o les associacions de comerciants d’una determinada zona de les comarques gironines poden intercanviar o adquirir a preu de cost uns paquets promocionals (escapades o experiències a altres territoris gironins) per fer sortejos o promocions entre els compradors dels seus establiments. Això els servirà per incentivar les compres. Les associacions o ajuntaments que presentin al portal les ofertes més llamineres per als altres territoris guanyaran més visitants.

Aquest nivell d’intercanvi entre entitats serà restringit i no serà visible per als consumidors, ja que només s’hi podrà accedir amb un codi específic per a cada associació o ajuntament. En canvi, el comprador final sí que podrà veure els sortejos d’experiències i escapades que ofereix cada territori, així com altres informacions turístiques i culturals.

Un dels avantatges de la campanya, que s’anirà renovant any rere any i que compta amb aplicacions descarregables per a telèfons intel·ligents i tauletes tàctils, és que es pot adaptar a diferents espais geogràfics, ja sigui una comarca, un municipi o l’associació de botiguers d’un barri. Així mateix, aquesta vol afavorir la dinamització del comerç integrat en el teixit urbà, en l’àmbit d’actuació de les associacions comercials, incentivant les compres amb reclam turístic.

Entre els objectius que persegueix la campanya en destaquen:

  • Fidelitzar els clients i atraure visitants d’altres localitats.
  • Enfortir el comerç local.
  • Potenciar l’associacionisme creant noves campanyes amb valor afegit.
  • Afavorir la cooperació i el treball conjunt amb altres associacions de comerciants, hostaleria, restauració, empreses i administracions de localitats de les comarques gironines i d’altres comarques o regions, si és considera oportú, per tal d’assolir els objectius d’aquest conveni.
  • Afavorir la desestacionalització turística.
  • Aconseguir més rendiment dels recursos del territori.
  • Visualitzar la promoció comercial com un element clau en la promoció turística.

 

Per a més informació: dossier de premsa de la campanya

Compartiu-ho amb: