El dissabte 15 de març se celebra el Dia Mundial de les Persones Consumidores. És per això que des del Consell Comarcal del Ripollès es fa una crida a conèixer els drets i els deures com a persona consumidora i recorda el servei que presta l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC).
A través de l’OCIC es poden presentar telemàticament queixes, reclamacions i denúncies (cliqueu aquí). També es pot fer de manera presencial, els dilluns i els dimecres d’11 a 15h amb cita prèvia (972 70 32 11 o consum@ripolles.cat).
Tal com explica l’Agència Catalana del Consum, som persones consumidores i usuàries quan comprem un producte o contractem un servei en un àmbit aliè a una activitat empresarial o professional. Com a persones consumidores tenim dret a la protecció de la salut i a la seguretat, la protecció dels interessos econòmics i socials, la indemnització i reparació de danys; la protecció jurídica, administrativa i tècnica; la informació, l’educació i la formació; la representació, la consulta i la participació, així com els drets lingüístics.