El Consell Comarcal del Ripollès ha emès un 250 % més de certificats digitals idCAT durant el 2020

Publicat el

Taulell de l Oficina atenció ciutadana Consell Comarcal del Ripollès

El Consell Comarcal del Ripollès ha fet un esforç extra aquest 2020 per donar suport a la ciutadania per fer tràmits electrònics, sobretot relacionats amb la situació de pandèmia global. En aquest sentit l’Oficina d’atenció ciutadana (OAC) s’ha anat adaptant a cada circumstància fins al punt que va ser l’únic servei que va mantenir la presencialitat fins i tot durant el confinament domiciliari d’ara fa un any. A més, durant el termini per sol·licitar el vot per correu es van ampliar els horaris d’atenció. Tot això, s’engloba dins l’aposta decidida de la corporació per a implementar l’administració electrònica i digitalitzar tots els procediments.

El fet és que les conseqüències de la covid-19 han augmentat la necessitat de relacionar-se de manera telemàtica amb l’administració pública. Concretament, aquells tràmits electrònics relacionats amb de sol·licitud de prestacions o ajudes d’organismes com el Servei públic d’ocupació estatal o la seguretat social, la sol·licitud del vot per correu o la presentació en línia de la declaració de la renda han adquirit un interès especial. Per fer aquestes gestions és indispensable disposar d’un certificat d’identitat digital i el Consell Comarcal del Ripollès és una entitat de registre acreditada per emetre l’idCAT, el certificat del consorci Administració oberta de Catalunya (AOC). Aquest context ha propiciat que durant el 2020, l’emissió de certificats idCAT hagi augmentat un 250 %, de manera que s’ha passat dels 232 del 2019 als 814 del 2020.

 

AMPLIACIÓ DELS SERVEIS DE SUPORT

Atesa la situació de pandèmia i de necessitat de molts ciutadans, el Consell Comarcal del Ripollès també ha adaptat i ampliat les prestacions del servei d’emissió de l’idCAT. Així, no només s’emeten els certificats i s’explica com descarregar-los, instal·lar-los i utilitzar-los, que és la funció encomanada pel consorci AOC. També s’ha habilitat un servei d’atenció telefònica per resoldre dubtes, problemes o incidències, en paral·lel al suport que ja ofereix de per si l’AOC. La qualitat de l’atenció prestada des del Consell Comarcal del Ripollès i les facilitats posades han fet que, durant aquests mesos, s’hagin atès fins i tot ciutadans d’altres comarques.

Per obtenir el certificat idCAT cal, preferentment, sol·licitar cita prèvia o bé per telèfon, al 972 70 32 11, o bé a través del web http://citaprevia.ripolles.cat.