El Ripollès estrena un nou web de promoció turística modern, dinàmic i amb una gran varietat de continguts

Publicat el

Xavier Guitart, Joaquim Colomer i Dúnia Coromina, a la sala de plens, durant la presentació del web de turisme

El Consell Comarcal del Ripollès segueix revelant noves fites en la millora del posicionament de la comarca com a destinació turística de referència. En aquesta ocasió s’ha presentat el nou portal web de turisme: RipollesTurisme.cat. Es tracta d’una iniciativa impulsada en el marc del pla de promoció del turisme de natura L’experiència dels Pirineus més autèntics; un projecte dotat globalment amb 1.966.107,57 euros, aportats per la convocatòria 2014-2020 del Fons europeu de desenvolupament regional (FEDER), administrat pel Departament de la Presidència, i pel Pla de foment territorial del turisme, del Departament d’Empresa i Treball.

Durant la presentació, el president, Joaquim Colomer, s’ha felicitat pel fet que el Ripollès disposi d’aquest portal nou, ja que per primer cop el consell comarcal té un web de turisme propi. Ha explicat que s’hi ha fet “un bolcatge d’informació molt important, perquè partíem de zero” i ha celebrat que “per fi el Ripollès va a la una, en turisme”, també amb una marca turística que ja suma un any d’antiguitat i que engloba els dinou municipis. Així mateix, Colomer ha destacat la importància d’apostar pel turisme, ja que actualment representa el 65 % de l’economia comarcal.

També a participat a la presentació el conseller comarcal de Turisme. Xavier Guitart “és el moment de posicionar-nos com a Ripollès”, treballant amb una estratègia conjunta de tota la comarca. “Ens hem adonat que per separat, el Ripollès és molt dèbil”, ha subratllat, en relació a un web que troba molt dinàmic i accessible per a tot tipus d’usuaris i que “marca la diferència”. “Estem fent un tomb al turisme del Ripollès i a la manera de treballar del Ripollès”, ha reblat. També ha posat en relleu la col·laboració entre el sector públic i el sector privat tant pel que fa al disseny com els continguts i ha agraït la feina feta pels tècnics del projecte FEDER.

El Patronat de turisme Costa Brava Pirineu de Girona també ha volgut donar suport a la presentació del web RipollesTurisme.cat. És per això que hi ha participat la responsable de màrqueting en línia de l’organisme, que ha defensat que aquest web “serà un mitjà molt important per seguir posicionant el territori i donar a conèixer tota l’oferta turística”.

 

ATRACTIU I POTENT EN CONTINGUTS

El nou portal de turisme del Ripollès s’ha desenvolupat per ser un web molt atractiu a la vista. L’aparença hi juga un paper molt destacat, ja amb la visualització d’un vídeo a tota pantalla, tan bon punt s’hi accedeix. La forta presència d’imatges ha estat possible arran de la creació recent d’un banc de fotografies i vídeos dels dinou municipis, que darrerament ja s’han anat emprant per fer accions publicitàries.

Els continguts també hi prenen molt relleu. Hi ha informació sobre els atractius turístics de tots els municipis, el parc natural i la comarca en general. Hi ha la fitxa de cadascun dels restaurants i allotjaments que han facilitat les dades necessàries per ser-hi inclosos, així com de les activitats organitzades per empreses del sector. També hi ha informació sobre com arribar al Ripollès, com moure’s per la comarca, de senderisme, esports de muntanya, cultura i patrimoni, activitats i experiències úniques per a tots els públics ofertes tant pel sector públic com el privat. Per exemple, hi ha cercadors amb diversos filtres per trobar l’activitat que més s’ajusta al visitant o una base de dades amb més de 150 rutes de senderisme, on es poden aplicar filtres segons distància, dificultat, municipis i durada, per escollir la més adequada a cadascú.

Paral·lelament, i en un vessant tècnic, s’ha treballat per aconseguir que els usuaris, independentment dels coneixements informàtics que tinguin, hi naveguin amb comoditat i puguin trobar la informació necessària per planificar i gaudir d’una estada al Ripollès. I, amb la voluntat de donar el màxim de versatilitat, el web s’adapta a tot tipus de suports com ordinadors, pissarretes o telèfons mòbils. Properament estarà disponible també en francès, anglès i castellà. Tot plegat és el resultat de pràcticament un any de feina.

 

L’EXPERIÈNCIA DELS PIRINEUS MÉS AUTÈNTICS

Aquesta acció és només una d’entre totes les que es duen a terme dins del projecte L’experiència dels Pirineus més autèntics; un pla de promoció del turisme impulsat pel Consell Comarcal del Ripollès que vol donar resposta a l’evolució i els canvis de tendència del sector associats al segle XXI. Sobretot, pensant en la difusió i comercialització unitària dels productes turístics de la comarca. Això, partint de la idea que el Ripollès té el turisme com a sector econòmic primordial de futur com a alternativa natural a les crisis dels altres sectors, i atenent alhora la creació recent del Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser. El resultat serà la configuració d’un model inèdit de gestió turística en l’àmbit comarcal-regional de Catalunya. La idea s’ha desenvolupat a partir de l’Estudi de revisió estratègica turística del Ripollès, elaborat prèviament.

Concretament, les fites del pla són definir nous objectius per al turisme del Ripollès pel que fa a productes, públics i canals de comercialització; diferenciar-se respecte la resta d’oferta turística similar a partir d’elements de singularitat amb fort atractiu; crear una nova fórmula organitzativa més eficient i eficaç que unifiqui les iniciatives turístiques tant públiques com privades de la comarca; i impulsar noves formes de comercialització per focalitzar els esforços a l’obtenció de resultats a curt, mitjà i llarg termini.

El desenvolupament d’aquest pla pivota sobre tres eixos: el romànic, la gastronomia i la natura. Aquesta última, englobant el turisme purament de natura, el turisme actiu relacionat amb els esports de muntanya (tresc, esquí, curses, etc.) i també l’ecoturisme. De fet, es constata que el Ripollès posseeix unes característiques geogràfiques, de biodiversitat i socials ideals per al desenvolupament d’un turisme de qualitat relacionat amb la natura i la cultura i un dels trets distintius és el fet que es troba a poc més d’una hora de Barcelona.