El consell comarcal presenta un nou fullet de promoció turística conjunta del Ripollès, amb els atractius de tota la comarca

Publicat el

Joaquim Colomer i Xavier Guitart, presentant el fullet turístic comarcal nou

Posar en valor el patrimoni i els atractius turístics de tots els pobles i posar-los a l’abast dels visitants és un objectiu compartit entre el Consell Comarcal del Ripollès i els dinou ajuntaments de la comarca. És en aquest sentit que s’ha confeccionat un nou fullet desplegable de promoció turística en conjunt de tot el Ripollès. L’acció s’emmarca en el pla de promoció del turisme de natura L’experiència dels Pirineus més autèntics; un projecte dotat globalment amb 1.966.107,57 euros, aportats per la convocatòria 2014-2020 del Fons europeu de desenvolupament regional (FEDER), administrat pel Departament de la Presidència, i pel Pla de foment territorial del turisme, del Departament d’Empresa i Treball.

El president, Joaquim Colomer, que ha presentat aquest nou material davant la premsa, ha explicat que s’integra en la nova marca turística del Ripollès i que recull tots els atractius de la comarca, tant en els textos descriptius com en el plànol que contenen. Colomer considera que es tracta d’”una eina important també per a tot el sector serveis de casa nostra”, que vol contribuir perquè aquests negocis es refacin dels efectes negatius de l’epidèmia de la covid-19. Dels fullets se n’ha editat 37.000 unitats en versió català/castellà i 5.000 en versió francès/anglès. Estan disponibles tant en format desplegable com en plecs encolats. Aquest material complementa els fullets amb informació de cada municipi, editats aquest estiu.

 

“VOLEM ANAR PLEGATS”

El conseller comarcal de Turisme, Xavier Guitart, també ha participat a la presentació i ha detallat que els propers dies els fullets ja estaran disponibles a les oficines de turisme, de manera que els establiments privats que hi tinguin interès els podran recollir allà. “Volem anar plegats”, ha subratllat Guitart, dins l’esforç del consell comarcal per aglutinar les sinergies turístiques de tot el Ripollès, i considera que el fullet turístic comarcal nou representa aquest objectiu. De fet, qualifica d’”inviable” promocionar turísticament la comarca per valls. “Hem de donar un ventall obert de tota la comarca perquè la gent es quedi i pugui passar una estada el màxim de completa”, ha reblat.

Aquests fullets promocionals nous consten de dues cares. Una conté diverses explicacions sobre elements distintius del Ripollès com el patrimoni, la identitat, la natura i els atractius de la comarca. També es fa esment del senderisme i les rutes per fer amb bicicleta. A l’altra cara hi ha un mapa del Ripollès on s’ubiquen tots els pobles, els atractius turístics més rellevants, els cims, les vies de comunicació, els senders principals i les vies ciclables. La confecció d’aquest material ha tingut un cost de 12.000 euros, incloent-hi el disseny, les traduccions i la impressió. El president ha agraït explícitament la feina de l’equip tècnic que els ha realitzat.

 

L’EXPERIÈNCIA DELS PIRINEUS MÉS AUTÈNTICS

Aquesta acció és només una d’entre totes les que es duen a terme dins del projecte L’experiència dels Pirineus més autèntics; un pla de promoció del turisme impulsat pel Consell Comarcal del Ripollès que vol donar resposta a l’evolució i els canvis de tendència del sector associats al segle XXI. Sobretot, pensant en la difusió i comercialització unitària dels productes turístics de la comarca. Això, partint de la idea que el Ripollès té el turisme com a sector econòmic primordial de futur com a alternativa natural a les crisis dels altres sectors, i atenent alhora la creació recent del Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser. El resultat serà la configuració d’un model inèdit de gestió turística en l’àmbit comarcal-regional de Catalunya. La idea s’ha desenvolupat a partir de l’Estudi de revisió estratègica turística del Ripollès, elaborat prèviament.

Concretament, les fites del pla són definir nous objectius per al turisme del Ripollès pel que fa a productes, públics i canals de comercialització; diferenciar-se respecte la resta d’oferta turística similar a partir d’elements de singularitat amb fort atractiu; crear una nova fórmula organitzativa més eficient i eficaç que unifiqui les iniciatives turístiques tant públiques com privades de la comarca; i impulsar noves formes de comercialització per focalitzar els esforços a l’obtenció de resultats a curt, mitjà i llarg termini.

El desenvolupament d’aquest pla pivota sobre tres eixos: el romànic, la gastronomia i la natura. Aquesta última, englobant el turisme purament de natura, el turisme actiu relacionat amb els esports de muntanya (tresc, esquí, curses, etc.) i també l’ecoturisme. De fet, es constata que el Ripollès posseeix unes característiques geogràfiques, de biodiversitat i socials ideals per al desenvolupament d’un turisme de qualitat relacionat amb la natura i la cultura i un dels trets distintius és el fet que es troba a poc més d’una hora de Barcelona.