El consell comarcal valora satisfactòriament la integració definitiva del Ripollès a l’ATM de Barcelona i demana entrar a la de Girona

6 de juny de 2025

Disposar d’un transport públic competitiu tant pel que fa a oferta, preu, temps de desplaçament i freqüències de pas és primordial pel Consell Comarcal del Ripollès. És en aquest context que la corporació celebra amb satisfacció la integració definitiva de la comarca a l’àrea de tarifació integrada de l’Autoritat del transport metropolità (ATM) de Barcelona. Es tracta d’un pas que representarà l’arribada, a la setena corona, d’abonaments com la T-Casual, la T-Usual, la T-Grup o la T-Familiar. Són uns bitllets que permetran fer transbordaments dins el nombre de zones adquirides i que funcionaran amb el sistema sense contacte T-Mobilitat.

La integració del Ripollès a l’ATM de Barcelona va començar el 2015, amb la creació de la setena corona, formada pel Ripollès i el Berguedà, a la qual el 2022 es va afegir el Solsonès. En aquell moment, en què la implantació de la T-Mobilitat es creia imminent, es va optar per fer una integració parcial provisional, que va consistir, en el cas de la nostra comarca, en la creació del Pack Ripollès. Es tracta d’un abonament de deu viatges de tren o autobús amb origen i destinació Ripollès-Barcelona, que incorporava una targeta T-Casual (inicialment, una T-10) d’una zona, per aconseguir la intermodalitat un cop dins la corona de tarifa metropolitana. Aquest bitllet, que desapareixerà l’1 de juliol amb la integració definitiva, té un cost de 32,60 €. És un preu molt competitiu tenint en compte que, per exemple, el bitllet senzill de Rodalies de Ripoll a Barcelona val 8,65 €.

El Consell Comarcal del Ripollès resta amatent a l’aprovació de les tarifes d’aquests nous abonaments. Alhora, està a l’expectativa que aquests preus segueixin sent competitius, conscient que el sistema de tarifes beneficia els usuaris més freqüents.

PENDENTS DE LA INTEGRACIÓ, TAMBÉ, A L’ATM DE GIRONA

Paral·lelament, el Consell Comarcal del Ripollès segueix reivindicant la necessitat que el Ripollès s’integri també a l’Autoritat territorial de la mobilitat (ATM) de Girona. Es tracta d’una petició que la corporació ha fet arribar en més d’una ocasió durant aquest mandat al Departament de Territori. La darrera, a l’octubre del 2024. El flux d’usuaris freqüents del transport públic entre el Ripollès i la Garrotxa i el Gironès, comarques ja integrades, justifica la demanda. Una petició que guanya més pes amb l’ampliació recent de les freqüències de pas dels autobusos que comuniquen aquestes comarques.

El Consell Comarcal del Ripollès considera que estar integrat a dos sistemes tarifaris alhora seria un benefici important per a la població. I la sol·licitud no és anòmala, ja que el mateix govern la té prevista per altres comarques com el Solsonès, el Baix Penedès o la Selva, a l’espera que s’integri tot el país en un únic sistema tarifari.

Compartiu-ho amb: